16 June 2007

Astro New Channel

Semalam aku terbaca iklan yang Astro akan perkenalkan satu lagi channel baru iaitu 54..dia kata kol 7 ptg launch..aku tekan la 54 tapi tulis no channel available..aku cakap apa menda plak ni..kata dah ada..Iklan selalu keluar yang suruh kita biarkan decoder dalam standby untuk dia update..aku memang tak tutup decoder aku..tapi still tak dapat jugak channel baru..

So apa aku buat?aku cuba godek2..dan at last aku berjaya dapat channel baru tu..cara dia macam ini:

1. Korang amik remote dan tekan menu

2. Pilih yang no 2. -- Sattelite Signal

3. Pastu akan kuar kaler hijau,kuning merah..pastu ada tulis bawah tu OK (download)

4. Korang tekan OK kat remote..pastu dia akan download service yang available

5. Lepas seminit akan keluar list channel yang available..

6. Tekan menu utk keluar balik..pastu cuba tekan chenel 54..pasti dah ada..

Kalau tak ada maknanya, korang tak subscribe channel tu atau korang memang tak pakai Astro kat umah..

2 comments:

Ikhwan Hayat said...

Ohoho, patut la puas aku tekan2 tak dapat. Rupa2nya aku tak ada Astro!!

:D

Barunakbelajar said...

Tula aku dah pesan awal2..Kalau takde TV lagi sadis..