09 October 2009

Ibu-Ibu Saudaraku..

Sempena Aidilfiti yang lalu, sempat aku bersama adik beradikku melawat makcik-makcik kami sebelah arwah ayah..terus terang aku katakan aku kurang rapat dengan makcik-makcik aku sebelah ayah ni..Apatah lagi ayah meninggal dunia semasa aku di Tingkatan 2..

So pada hari raya ketiga baru-baru ni, pergilah kami menziarahi mereka (sebenarnya acara ziarah ni acara tahunan keluargaku)..Aku tak pasti makcik sebelah arwah ayah berapa orang lagi tinggal, tp masa pergi ziarah tu ada 2 orang mak sedara yang kami ziarahi..Namanya kami panggil Mok Yoh (mok=mak) dan Mok Ngoh..Mereka ni memang dah berumur..tak silap aku 70++..

Mok Yoh..Menitis air mata Mok Yoh ketika kami datang menziarahi nya..

Umah Mok Yoh bagi aku agak dhaif..Aku rasa kalau orang tak kenal dia, dah boleh masuk rancangan Bersamamu..Tapi sebenarnya dia bukan sebatang kara..Dia ada anak-anak dan semua ada kerjaya yang bagus..Mungkin dah sikap orang tua, suka berseorangan di rumah asalnya menghabiskan sisa usia..Bukan anak dia tak ajak, tapi dia yang tak nak..Mungkin senang nak beribadah tanpa gangguan anak cucu..Masa aku pegi hari tu, Mok Yoh dah start puasa enam..Tapi aku terbayang bagaimana kalau apa-apa menimpa diri Mok Yoh,susah jugak..Dia dok sorang2..Aku tengok masa dia nak buka mangga rumah pun terketar-ketar tangan dia..Boleh ker dia dok sorang? Persoalan aku terjawab bila dia citer yang 3 orang cucu dia duduk sama-sama dengan dia kat umah tu..Ok la tu..

Mok Ngoh..

Mak sedara yang ke-2 dilawati ialah Mok Ngoh..Mok Ngoh tinggal bersama anak-anak dan cucu-cucu dia..Dia sihat tapi sihat cara orang tua, mata tak nampak,, telinga pun dah kurang sket dengar..Semua adik beradik aku dia dah tak cam..Masa salam kena bagitau la nama..Nasib baik la kakak aku yang ke-2, Kak Je ni rajin bercerita..Dia cakapla ni oghe Je (maksudnya suami Je)..ni isteri ni, ni anak tu dan bla, bla, bla..

Itu sahaja yang aku nak cerita..Coretan ni aku tulis masa aku masih lagi bercuti di kampung..Masa ni mood dan feel ada sebab tenang dok kampung, tak pikir pasal keje, relek jer..Kalau dah keje, susah dah nak mencoret macam ni..Feel tadak..Okla..Sayonara..Aku nak tulis citer lain plak..

5 comments:

oakleyses said...

christian louboutin outlet, louboutin pas cher, uggs on sale, sac longchamp pas cher, prada outlet, oakley sunglasses wholesale, replica watches, oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet online, tiffany jewelry, jordan pas cher, nike free, prada handbags, longchamp outlet, kate spade outlet, louis vuitton outlet, louis vuitton outlet, longchamp outlet, cheap oakley sunglasses, nike air max, longchamp pas cher, ugg boots, christian louboutin shoes, christian louboutin uk, nike roshe, replica watches, chanel handbags, ray ban sunglasses, nike free run, tiffany and co, air max, tory burch outlet, louis vuitton outlet, christian louboutin, polo outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, michael kors pas cher, ray ban sunglasses, longchamp outlet, louis vuitton, nike outlet, polo ralph lauren, ugg boots, nike air max, burberry pas cher, gucci handbags

oakleyses said...

true religion outlet, coach purses, hollister uk, michael kors outlet online, replica handbags, abercrombie and fitch uk, hollister pas cher, coach outlet, ray ban uk, oakley pas cher, michael kors outlet, new balance, north face uk, true religion outlet, kate spade, hogan outlet, lululemon canada, nike free uk, michael kors outlet online, nike tn, nike air max uk, michael kors, ralph lauren uk, nike air force, converse pas cher, coach outlet store online, nike blazer pas cher, nike air max uk, nike roshe run uk, sac vanessa bruno, north face, uggs outlet, michael kors outlet, guess pas cher, michael kors outlet, nike air max, sac hermes, burberry handbags, mulberry uk, uggs outlet, timberland pas cher, michael kors, vans pas cher, polo lacoste, true religion jeans, michael kors outlet online, michael kors outlet online, burberry outlet, ray ban pas cher

oakleyses said...

ray ban, reebok outlet, oakley, gucci, new balance shoes, hollister, mcm handbags, chi flat iron, valentino shoes, nike roshe run, mont blanc pens, converse outlet, nike trainers uk, abercrombie and fitch, p90x workout, insanity workout, asics running shoes, wedding dresses, nike huaraches, longchamp uk, nfl jerseys, instyler, hermes belt, north face outlet, baseball bats, celine handbags, beats by dre, jimmy choo outlet, converse, soccer jerseys, herve leger, ghd hair, lululemon, soccer shoes, timberland boots, bottega veneta, babyliss, nike air max, iphone cases, hollister clothing, ralph lauren, vans outlet, mac cosmetics, north face outlet, vans, hollister, ferragamo shoes, giuseppe zanotti outlet, nike air max, louboutin

oakleyses said...

links of london, juicy couture outlet, louis vuitton, canada goose outlet, pandora charms, louis vuitton, ugg uk, lancel, moncler outlet, supra shoes, pandora uk, marc jacobs, moncler, ugg,uggs,uggs canada, canada goose outlet, toms shoes, hollister, coach outlet, swarovski crystal, moncler uk, juicy couture outlet, canada goose, canada goose outlet, canada goose jackets, moncler, moncler outlet, ugg, karen millen uk, pandora jewelry, barbour uk, pandora jewelry, louis vuitton, replica watches, doudoune moncler, canada goose uk, moncler, louis vuitton, wedding dresses, canada goose, ugg,ugg australia,ugg italia, thomas sabo, swarovski, canada goose, montre pas cher, ugg pas cher, barbour, moncler, louis vuitton

nile said...

m8z49s3x20 o2v11a8n25 g5l49p0s17 k4l58v5r36 a7c59p6e57 v1p29u6k68