19 October 2007

Isteriku Pergi Meninggalkanku



Uwaaaaaaaaaaaaaaa..Sadis betul tajuk postku kali ini..Post ni bukan main-main, tapi betul-betul ni..Isteri aku yang amat kusayangi akan pergi meninggalkanku..Bukan dia sahaja, anak aku sekali..Tinggallah aku keseorangan..Uwaaaaaaaaaaa.......Sedih..

Sebenarnya gini, isteri aku dapat kerja kat Jengka, Pahang..Tadi baru tahu..Selama ni sejak kawin, tak pernah berjauhan..paling lama seminggu, sebab aku g kursus..Eh eh ..Silap-silap ada lagi yang lama, dia balik pantang kat kampung hampir 2 bulan..Tu pun aku dah rasa tak keruan..Mana boleh weii, dah biasa berteman..Skang ni lagi la, dah ada anak yang aku sayangi lagi ku sayangi..

Berat jugak nak bagi dia pergi..dia pun berat nak buat keputusan..Tapi for our future, kita orang sanggup berkorban..Sbb aku ngan dia muda lagi..20 an..perjalanan panjang lagi..InsyaAllah ada rezeki nanti..Doa dan tawakkal pada Allah..Tapi anak aku camana? Selepas bincang2, aku cakap better dia bawak anak sekali..Bukan apa, anak aku masih menyusu badan, takkan aku nak menyusu lak kalau anak aku dok ngan aku..Satu lagi, rindu ibu pada anak mesti melebihi rindu seorang ayah pada anak..So better anak aku dok ngan dia..Kang dok sana ingat anak tak jadi keje lak..

Tapi bukan bermaksud aku tak ingat anak aku..Aku pun leh nangis tahu ingat kat anak..Uwaa..Tapi orang laki InsyaAllah hati keras sket..So aper2 pun aku harapkan keputusan yang dibuat ini adalah yang terbaik di sisi Allah dan untuk kami berdua..Aminn..

p/s: Kalau mana-mana pembaca blog aku ni ada pengalaman berjauhan, share la ngan aku..Leh buat pengubat dan penenang hati..

8 comments:

Unknown said...

masya Allah..no comment on this..klu akak bleh jatuh kategori tak menentu bila dlm situasi cam ni..hari tu kursus kat cameron yg 4 hari tu pun akak dah sasau..

Barunakbelajar said...

Tu la pasal..Tapi dah bincang balik..Saya akan pergi sana dudok sekali ngan dia..Hari kerja sewa umah ngan budak2 lain..hujung minggu balik..

Gadis said...

owh..kirenye ko pindah sekali ke pahang ke?

Barunakbelajar said...

Haah..ko ada member kat jengka tak?Nak minta carikan umah sewa..Kalau ada bagitau aku ek..

Gadis said...

ade id ym? kasik aku, kt sembang dkt sana,

from jawa to siam said...

sian ko...hahaha..
aku dah rasa mender nie dari dulu hehehe tapi ape bleh buat kan dah itu ketentuan Nya , so apa yang perlu dibuat ialah lakukan rombakan perancangan hidup bawak2 la bincang dan cari solution yang terbaik demi keluarga dan masa depan .
kalo ikut pengalaman ambo la kan ....ambo akan cuba segala alternatif yang ada sehingga mendapat solution yang terbaik .

just like me , memula sorang dok KL and sorang lagi kat Kelantan so salah seorang kene berkorban la sket .so aku pun pindah la ke kelantan , satu bumi yang asing bagi aku pada masa tue la....tapi lelama ok la...kene berlatih make budu sokmo...tapi proses utk pindah tue mengambil masa n bukan senang2 jer kan...

Apa yang penting ialah adanya usaha untuk memperbaiki keadaan menjadi lebih baik , Manusia hanya mapu merancang tapi yang tentukan ialah yang DIATAS

Barunakbelajar said...

Perghh ni kata-kata fauzan ker nii..bermadah berhelah ayat ko..Aku pun sama la kena berkorban..percaya rezeki itu di tangan Allah..

Setakat ni decision yang kita orang buat ialah aku satu family g dok jengka pahang..pastu aku sewa umah bujang dekat kl..ujung minggu aku balik la sana..dari Kl ke Jengka dalam 2 jam setengah..kira ok la..Tapi kena kuatkan iman la..Kang tak pasal2 aku ada awek lain..

HAHHAHAHAHAHAH...

yanmaneee said...

michael kors outlet
adidas tubular
jordan shoes
jordan shoes
supreme clothing
curry 6 shoes
yeezy boost 350
retro jordans
michael kors purses
air yeezy