17 September 2008

Cermin Mata


Aku mula memakai cermin mata sejak aku dari Form 1..Masa mula-mula pakai, ramai cakap "Fuyyooo..nampak intelek la.." (Dalam hati, aku cakap memang intelek pun, hahahahahah)..Tapi lama kelamaan, aku mula merasakan banyak benda yang menyusahkan berlaku disebabkan pakai cermin mata ni..Di sini aku listkan beberapa perkara yang aku tidak suka disebabkan pakai cermin mata:

  1. Aku tak dapat tengok dengan jelas macammana barber potong rambut aku sebab kena tanggalkan cermin mata masa potong rambut..Aku hanya dapat tahu camana dia buatkan rambut aku bila dah selesai bila aku pakai balik cermin mata..kalau ok, okla.kalau tak ok, aku meratap kesedihan jerla, takkan aku nak suruh dia tanam balik rambut aku

  2. Aku susah nak beli sunglasses murah-murah tepi jalan sebab yang tu takde power..Kalau nak jugak spek hitam, kena la pergi tempah kat kedai yang harganya mungkin 2-3 kali ganda dari harga kedai kaki lima

  3. Kalau masa aku pergi swimming kat swimming pool, aku tak boleh lihat dengan jelas dalam air..Yang ni kira ada hikmah la sebab aku tak nampak aurat-aurat yang terdedah di bawah air..hahahahha

  4. Kalau aku tengok tv, aku kena tahu bila mata aku mengantuk..dengan kata lain aku tak boleh tertidur..sebab kalau aku tertidur dan aku tak tanggal cermin mata aku, maka ianya berisiko tinggi nak patah, bengkok dan sebagainya..Yang aku pakai sekarang dah bengkok selepas aku baru buat 3 minggu..Ni semua sebab gara-gara tertidur..

  5. Kalau aku tak lap cermin mata aku, ia akan membuatkan bukan sahaja cermin mata aku nampak kotor, tapi menjejaskan sekali imej penampilan aku yang sedia tak macho..dia akan menyebabkan aku kelihatan tak terurus kalau cermin mata tu berminyak, berdebu, ada kesan jari dan sebagainya..

  6. Kalau nak ajar anak aku eye tu mata sambil tunjuk kat mata, maka dia akan tunjuk kat mata aku dan pada masa sama, tarik cermin mata aku dan dengan konfidennya baling seraya berkata.. jattuh, jattuuhhh..geram jugak kat budak sorang ni..hehehe tapi sayang woo anak..

Itula antara perkara yang aku tak suka disebabkan pakai cermin mata..Aku pernah cuba pakai contact lense..tapi ada sekali tu aku pakai, aku kena migrain teruk, mata senak mencucuk, maka lepas tu aku tak berani pakai contact lense lagi..So moral of the story, cermin mata tu ada banyak bentuk yang bulat ada, bersegi ada, bujur ada, oktagon pentagon semua ada..macam-macam ada..hahahahha..

7 comments:

Unknown said...

...kesimpulannya..bersyukurlah atas nikmatNya...

Barunakbelajar said...

Sekiranya kamu bersyukur Allah akan tambahkan lai rezeki kamu, tapi sekiranya kamu kufur, maka seseungguhnya azab Allah itu maha pedih..(mafhum ayat Al-Quran)

oakleyses said...

christian louboutin outlet, louboutin pas cher, uggs on sale, sac longchamp pas cher, prada outlet, oakley sunglasses wholesale, replica watches, oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet online, tiffany jewelry, jordan pas cher, nike free, prada handbags, longchamp outlet, kate spade outlet, louis vuitton outlet, louis vuitton outlet, longchamp outlet, cheap oakley sunglasses, nike air max, longchamp pas cher, ugg boots, christian louboutin shoes, christian louboutin uk, nike roshe, replica watches, chanel handbags, ray ban sunglasses, nike free run, tiffany and co, air max, tory burch outlet, louis vuitton outlet, christian louboutin, polo outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, michael kors pas cher, ray ban sunglasses, longchamp outlet, louis vuitton, nike outlet, polo ralph lauren, ugg boots, nike air max, burberry pas cher, gucci handbags

oakleyses said...

ray ban, reebok outlet, oakley, gucci, new balance shoes, hollister, mcm handbags, chi flat iron, valentino shoes, nike roshe run, mont blanc pens, converse outlet, nike trainers uk, abercrombie and fitch, p90x workout, insanity workout, asics running shoes, wedding dresses, nike huaraches, longchamp uk, nfl jerseys, instyler, hermes belt, north face outlet, baseball bats, celine handbags, beats by dre, jimmy choo outlet, converse, soccer jerseys, herve leger, ghd hair, lululemon, soccer shoes, timberland boots, bottega veneta, babyliss, nike air max, iphone cases, hollister clothing, ralph lauren, vans outlet, mac cosmetics, north face outlet, vans, hollister, ferragamo shoes, giuseppe zanotti outlet, nike air max, louboutin

oakleyses said...

links of london, juicy couture outlet, louis vuitton, canada goose outlet, pandora charms, louis vuitton, ugg uk, lancel, moncler outlet, supra shoes, pandora uk, marc jacobs, moncler, ugg,uggs,uggs canada, canada goose outlet, toms shoes, hollister, coach outlet, swarovski crystal, moncler uk, juicy couture outlet, canada goose, canada goose outlet, canada goose jackets, moncler, moncler outlet, ugg, karen millen uk, pandora jewelry, barbour uk, pandora jewelry, louis vuitton, replica watches, doudoune moncler, canada goose uk, moncler, louis vuitton, wedding dresses, canada goose, ugg,ugg australia,ugg italia, thomas sabo, swarovski, canada goose, montre pas cher, ugg pas cher, barbour, moncler, louis vuitton

yanmaneee said...

hermes belts for men
timberland
vapormax
vans outlet
kyrie shoes
lebron shoes
yeezy
coach outlet online
balenciaga trainers
ferragamo belts

Anonymous said...

replica bags reddit important link z8l16y2o07 replica bags on amazon look at more info l3f83r5c60 replica louis vuitton bags replica prada nylon bags c2x53x1e07 replica bags prada get redirected here z6d54q4f54 replica bags south africa