12 February 2009

Ubat Tahan Tidur..


Salam kepada semua pembaca blog aku..Ini seingat aku kali ke-3 aku update blog masa kat ofis..hihih..Sebelum ini aku jarang update blog time office hour..kerja selalu ada menyebabkan tiada mood nak mencoret..

Tapi kenapa kali ini aku mencuri waktu pejabat untuk mencoret?Hmmm jeng jeng jeng..Sebabnya aku akan bertukar kerja..Hahahah..lawak jer..Sebabnya ialah tak ada kerja hari ni..Kenapa aku tak ada kerja? Jawapannya: Bukan aku tak ada kerja, tapi suasana pejabat aku skang menyebabkan "feel" dan mood nak bekerja hilang..Kenapa? Banyak betul soalan aku..Sebab pejabat aku tengah dalam proses berpindah ke pejabat baru yang akan menyediakan ruang yang lebih selesa dan kondusif..Tak jauh dari pejabat sekarang..So memandangkan banyak dokumen yang telah dipacking, telefon dah tak ada, komputer dah barai, maka susah aku nak buat kerja seterusnya membolehkan aku nak update blog..

Last week hari Selasa selepas cuti Wilayah aku accident kat Lebuhraya Pantai Timur..aku tak langgar orang, tapi aku langgar benda iaitu penghadang besi kat tengah highway..aku terbabas sebab aku tertido..Aku terkejut bila kepala terhantuk kat cermin..Aku rasa mungkin terlelap tak sampai 5 saat..Keta melelong kiri kanan..Nasib baik la tak terbalik..cuak gila..Alhamdulillah nasib baik aku tak ada apa..Kereta kemek dari pintu belakang sampai sisi kanan bonet depan..Nasib baik boleh gerak..rim dan tayar pun ok..Alhamdulillah..

Aku ni memang cukup alah pada mengantuk..Aku mudah mengantuk dan memang aku tak upaya nak menahan.. So aku menyeru kepada pembaca semua yang ada cadangan atau ubat macamana nak tahan mengantuk, mohon ajukan cadangan anda di ruangan komen coretan ini atau di chat box di belah kanan blog ini..Hihihi..Aku sekarang jadi takut plak nak drive jauh sebab aku takut mengantuk lagi..Yang aku bengang lagi, selepas aku accident tu, dlm 45 minit lepas tu, aku boleh terlelap lagi..Aiyyaaaaa....camana mau bikin ni..Letih betul la camni..

Okla itu saja untuk kali ini..Jumpa lagi..

p/s: Aku cari ubat tahan ngantuk bukan ubat "kuat"..

11 comments:

Abdul Halim said...

minum tongkat ali payed....aku sure bertambah tenaga kau zahir dan batin...

Barunakbelajar said...

tadak makna tongkat ali..semer jenis ali aku dah minum..ali cafe, power rut, livita, redbull semer tak jadi bro..

Takde ubat atau vitamin ker utk tahan ngantuk? Kalu ubat nak ngantuk, banyak jer..makan ubat tahan muntah aku, confirm lepas 15 laloq..

Admin said...

ubat tahan ngantuk paling praktikal adlh tidur dgn secukupnya... lepas tu sure x ngantuk...

aku rs ko ni kene reorganize smula hidup.. tp mgkn susah kalo wife dan anak jauh2.. apapun kuatkan semangat.. ko ni dah jadi mujahideen.. tanpamu siapalah maiwp.. hehe...

Barunakbelajar said...

Ala janganlah puji lebey2..Tanpa aku, tiadala anak aku..Itu baru betul..Hahahahah

myra_purplecraze said...

sy juga mengalami masalah yg sama.... tp sy rasa ada 1 pil yg botolnya warna coklat,containing ginseng>>>>>
sy tgh mkn tu tp x byk effect sbb tu utk early stage>>>>
sy lupa nama pil tu sbb sy dh lama berhenti as sy dpt elakkan tido melalui kopi 2 sachets at once>>>>

Assamarqandi Lee said...

air daun ketum

oakleyses said...

christian louboutin outlet, louboutin pas cher, uggs on sale, sac longchamp pas cher, prada outlet, oakley sunglasses wholesale, replica watches, oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet online, tiffany jewelry, jordan pas cher, nike free, prada handbags, longchamp outlet, kate spade outlet, louis vuitton outlet, louis vuitton outlet, longchamp outlet, cheap oakley sunglasses, nike air max, longchamp pas cher, ugg boots, christian louboutin shoes, christian louboutin uk, nike roshe, replica watches, chanel handbags, ray ban sunglasses, nike free run, tiffany and co, air max, tory burch outlet, louis vuitton outlet, christian louboutin, polo outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, michael kors pas cher, ray ban sunglasses, longchamp outlet, louis vuitton, nike outlet, polo ralph lauren, ugg boots, nike air max, burberry pas cher, gucci handbags

oakleyses said...

true religion outlet, coach purses, hollister uk, michael kors outlet online, replica handbags, abercrombie and fitch uk, hollister pas cher, coach outlet, ray ban uk, oakley pas cher, michael kors outlet, new balance, north face uk, true religion outlet, kate spade, hogan outlet, lululemon canada, nike free uk, michael kors outlet online, nike tn, nike air max uk, michael kors, ralph lauren uk, nike air force, converse pas cher, coach outlet store online, nike blazer pas cher, nike air max uk, nike roshe run uk, sac vanessa bruno, north face, uggs outlet, michael kors outlet, guess pas cher, michael kors outlet, nike air max, sac hermes, burberry handbags, mulberry uk, uggs outlet, timberland pas cher, michael kors, vans pas cher, polo lacoste, true religion jeans, michael kors outlet online, michael kors outlet online, burberry outlet, ray ban pas cher

oakleyses said...

ray ban, reebok outlet, oakley, gucci, new balance shoes, hollister, mcm handbags, chi flat iron, valentino shoes, nike roshe run, mont blanc pens, converse outlet, nike trainers uk, abercrombie and fitch, p90x workout, insanity workout, asics running shoes, wedding dresses, nike huaraches, longchamp uk, nfl jerseys, instyler, hermes belt, north face outlet, baseball bats, celine handbags, beats by dre, jimmy choo outlet, converse, soccer jerseys, herve leger, ghd hair, lululemon, soccer shoes, timberland boots, bottega veneta, babyliss, nike air max, iphone cases, hollister clothing, ralph lauren, vans outlet, mac cosmetics, north face outlet, vans, hollister, ferragamo shoes, giuseppe zanotti outlet, nike air max, louboutin

oakleyses said...

links of london, juicy couture outlet, louis vuitton, canada goose outlet, pandora charms, louis vuitton, ugg uk, lancel, moncler outlet, supra shoes, pandora uk, marc jacobs, moncler, ugg,uggs,uggs canada, canada goose outlet, toms shoes, hollister, coach outlet, swarovski crystal, moncler uk, juicy couture outlet, canada goose, canada goose outlet, canada goose jackets, moncler, moncler outlet, ugg, karen millen uk, pandora jewelry, barbour uk, pandora jewelry, louis vuitton, replica watches, doudoune moncler, canada goose uk, moncler, louis vuitton, wedding dresses, canada goose, ugg,ugg australia,ugg italia, thomas sabo, swarovski, canada goose, montre pas cher, ugg pas cher, barbour, moncler, louis vuitton

yanmaneee said...

michael kors
coach outlet
nike shoes
nike air max 95
nike off white
adidas ultra
balenciaga
jordan 11
fitflops sale clearance
nike shox for men