31 August 2007

Happy 50th Independence Day

Merdeka..Merdeka..Merdeka..Hmm Sempena Memeriahkan Lagi Kemerdekaan Malaysia Yang ke-50, maka aku membuat satu coretan di blog aku..paling kurang akan tertulis tarikh 31 Ogos 2007 di dalam blog aku ini..So malam merdeka malam tadi aku menyambutnya di rumah menyaksikan filem Kungfu Hustle di Channel AXN.hahaha.Memandangkan memang dah jadi perangai aku yang tak suka pergi tempat orang ramai-ramai, berpusu-pusu, berhimpit-himpit, aku memang tak pergi tempat sambut merdeka kat mana-mana tempat kat KL..memang daripada dulu daripada aku belajar aku tak pernah pergi..tengok kawan aku pergi ada la.. Pergi buat pening kepala jer..

Sini aku nak kongsi satu perkara mengenai kemerdekaan ni..mungkin korang dah tahu..Korang perasan tak bila Bapa Kemerdekaan Tunku Abdul Rahman laungkan kemerdekaan;tangan dia bukan digenggam sebaliknya dibuka tanda Tanah Melayu ketika itu telah bebas..Tapi sekarang ni kalau kita tengok bila laungkan merdeka tangan digenggam..Tapi bukan isu besar pun..Sajer aku nak cakap..Aku perasan perkara ni bila RTM buat siaran langsung PM pergi Bandar Dihilir, Melaka dalam 2 minggu lepas..Masa tu RTM jemput tokoh kemerdekaan..lupa nama dia..Dia cakap ada orang tanya Tunku kenapa masa laungkan kemerdekaan tangan dibuka?Jawapannya sama yang aku tulis tu..Tanda Kita Telah Bebas..


p/s: Merdeka! Merdeka!Merdeka..(Buka Tangan, Jangan Genggam)

11 comments:

Ikhwan Hayat said...

Oho, macam tu rupanya.

Aku perasan jugak pasal buka atau genggam ni. Mula-mula aku ingat patutnya genggam, sbb pada aku tu mcm maknanya "perjuangan", dan juga sbb kalau buka rasa mcm salute nazi zaman hitler je :) Rupanya maksud dia "kita telah bebas".

Barunakbelajar said...

Haah..itulah maksudnya yang sebenar..Kita Telah Bebas..Bukan Kita Berdua jer..Tapi Semer yang baca post aku..Bila dia sebut Kita maknanya mereka sekali..Paham ker tak?lantakla..

Gadis said...

ooo begitu..aku ingat sbb org dlu suke melempang..org skang suke menumbuk..ekekek..ape pun selamat hari merdeka la utk ko..aku bukan warganegara mesia..merdeka negara aku 1 january..cuba teka negara mana?..huhu..nk uji tahap sejarah peradaban dunia ko, hahaha..

p.s: aku dengar pak lah sebut merdeka macam menikah je, hehehe

Barunakbelajar said...

Hmm ko ni aku kategorikan pengancam keamanan Malaysia no. 2 lepas Namewee..berani ko kutuk Perdana Menteri yang aku hormati..Aku report kat Datin Seri Jeanne..

Gadis said...

ngaaaa..aku gurau jer..x berniat nk mengutuk..huhu

Gadis said...

ngaaaa..aku gurau jer..x berniat nk mengutuk..huhu

Barunakbelajar said...

Takutpun..haa aku baru gertak sket tu..huahuahua

Gadis said...

bukan takut la..sekadar menghormati ko sebagai rakyat mesia, (nak gak menang tu )

yanmaneee said...

supreme hoodie
timberlands
yeezy
adidas superstar
ralph lauren uk
nike vapormax
adidas nmd
lebron 15
louboutin
moncler jacket

Unknown said...

description best replica designer bags read what he said replica gucci image source louis vuitton replica

mctesle said...

y1a47r4i94 p8p92t7y98 q8d27j7l60 s6w60t3t82 w5h64a2i27 o6f43t8p59