12 September 2007

Marhaban Ya Ramadhan..Ahlan Ya Ramadhan..

Para sahabat dahulu selepas waktu Asar 30 Sya'ban, mereka kegembiraan keriangan..Mengapa?Kerana mereka gembira menyambut bulan yang dinantikan.. Ramadhan al -Mubarak..Dan apabila selesai waktu Asar 30 Ramadhan, mereka menangis dan hiba kerana Ramadhan akan berlalu pergi..

Gembirakah kita menyambut Ramadhan?Atau kita gembira bila Ramadhan meninggalkan kita?Tepuk dada tanya iman..Hmm aku sendiri susah nak jawab..Aku sedih menyambut Ramadhan kali ini..bukan benci Ramadhan datang tapi aku rasa diriku tak bersedia menyambutnya..Semoga Ramadhan ini akan menambah catitan baikku dalam buku catatan Raqib..Raqib ek..ko dengar tak aku cakap ni?Tulislah banyak sket pahala aku..Aku rasuah la sket..Nanti aku zikir banyak-banyak ek..Hehehe..Andai Raqib dan Atid ni boleh dirasuah,memang dah lama aku suap..

Dan semoga Ramadhan kali ini juga akan mengubah fizikal ku kepada yang lebih baik..Huahuahaua..Dosa aa ko cakap macam ni..Aku tak cakap..Aku tulis jer..

3 comments:

Ikhwan Hayat said...

No nak rasuah Raqib ke? Senang je, ko masukkan duit tu kat tabung masjid, nanti sampai la.. Pastu ko tengok pahala ko naik.. Ehehe.

Selamat Menyambut Ramadhan..

Barunakbelajar said...

Macamana nak tengok pahala aku naik?Ada statistic cam stat counter ker?Hahahaha...

Siapa la Aku ini... said...

Doa bulan Ramadhan mustajab..jadi doa2 la banyok2 supaya Allah kurniakan yg terbaik buat kite!