18 December 2007

Detik Sedih Kian Tiba..

Crying

Makin dekat dengan tarikh 1 Januari 2008, hati aku makin sedih dan sayu..Ni pun masa aku mencoret ni, hatiku rasa berat, sedih dan sayu gila..Isk isk isk..Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sedihnya...Hmm nak gelak pun rasa tak sanggup..Sebenarnya hatiku menangis kerana detik aku nak berpisah dengan isteri dan anak aku kian hampir..Isk iskk..

Seperti yang aku coretkan sebelum ni, bulan 1 thn depan isteri aku akan kerja kat Jengka Pahang..So next week, pindahla barang-barang kat sana..Dan aku akan mula menjadi weekend husband..Aku akan stay kat KL dan isteri and my lovely daughter akan berada di sana..hujung minggu aku balik sana..

Dua bulan lepas, masa buat keputusan samada isteri aku nak pergi ke tak, rasa ok jer..Masa tu pikir takperla berjauhan, berkorban untuk masa depan..Pastu ada gak cakap besar takper dok sorang takder rindu2..Tapi bila dah dekat ni, aku rasa berat jer nak bagi dia dan anak kesayanganku pergi..Tambah2 pulak skang ni, anak aku dah pandai nak main2, manja2..Pagi tadi masa aku nak pergi keje, aku dokong dia kejap..Pastu suruh isteri aku amik..Tiba2 dia nangis..Isk isk isk..Nak ikut aku..Aduiiii..sayu giler..(Aku pun mula nak nangis ni, tambah2 lagu Keris Patih:Tapi Bukan Aku sedang berkumandang di corong speaker, makin sayu..hihihi)

Pastu malam ni, mana aku pergi, dia merangkak ikut aku..Aku masuk bilik mengadap pc, dia masuk bilik cari aku..Masa nak menyusu dgn ummi dia, nak aku ada sekali sebelah..Kalau aku pergi bilik air, kuar tengok tv, nangis, cari aku..Menangis bukan biasa2, tapi menangis sayu, siap terisak-isak lagi tu..Adui macam tahu jer dia akan berjauhan dengan aku..Isk isk isk, sedihnya akuuuuuu..

Tapi apa2 pun kehidupan mesti diteruskan..Hahahhaa (Gelak tipu)..Mungkin awal2 ni sedih tapi lama2 ok kot..Aku berdoa lepas 6 bulan isteri aku pergi, Allah akan bukak peluang untuk dia balik ker cawangan di Shah Alam ni..Ya Allah, terimalah doa hambaMu ini..Sesungguhnya hatiku amat sedih dan berat untuk berjauhan dengan anak dan isteriku..Isk isk isk isk..

4 comments:

Unknown said...

aduh payed..!ngko buat hati akak sayu..cair mekap aku dengan rembesan airmata..patutlah smlm masa trn bwh muka muram..something missing..akak plak x sempat tegur awak..2 hari yg memenatkan otak..hr ni plak nak setel dokumen yg berlambak..pegawai lain dah cuti raya..tak adil..tak adil..

Barunakbelajar said...

Hmm takderla sedih over..Tapi ada masa2 tu rasa sau dan sedih..Ala orang laki kejap jer kot nanti mula menggatal..Hhahahaha..Hari ini dah ok dah..Tq for your concern..

Anonymous said...

ingat nk ksian tp bc komen cik wan tu trus x jd..cm gembire jek jd org bujang..

Gadis said...

hehe..sabor bebanyak k..nanti masih bleh jumpe stiap minggu..bleh calling2..chatting2..dun wory la..

p.s: entry ni aku baca rasa cam sayu jer..cian asmaa..hehe